Mail enviado por el CEO de McAfee sobre la incidencia de los DAT 5958
En mail enviado por el CEO de McAfee, Dave DeWalt, informa sobre incidencia de los DAT 5958 de ayer con los equipos Windows XP SP3, lamentando lo sucedido y los transtornos que ello haya causado a los clientes.
Esperábamos esta nota de disculpa y agradecemos a McAFee la rapidez en la detección del problema y la rápida sustitucion de dichos DAT por los 5959, con los que se solucionó el problema
mail del CEO de McAfee:
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In the past 24 hours, McAfee identified a new threat that impacts Windows PCs. Researchers worked diligently to address this threat that attacks critical Windows system executables and buries itself deep into a computer’s memory.
The research team created detection and removal to address this threat. The remediation passed our quality testing and was released with the 5958 virus definition file at 2.00 PM GMT+1 (6am Pacific Time) on Wednesday, April 21.
McAfee is aware that a number of customers have incurred a false positive error due to this release. Corporations who kept a feature called “Scan Processes on Enable” in McAfee VirusScan Enterprise disabled, as it is by default, were not affected.
Our initial investigation indicates that the error can result in moderate to significant issues on systems running Windows XP Service Pack 3.
The faulty update was quickly removed from all McAfee download servers, preventing any further impact on customers. We believe that this incident has impacted less than one half of one percent of our enterprise accounts globally and a fraction of that within the consumer base.
McAfee teams are working with the highest priority to support impacted customers. We have also worked swiftly and released an updated virus definition file (5959) within hours and are providing our customers detailed guidance on how to repair any impacted systems.
Corporate Customers
These entries in our virus information library and the knowledge base provide workarounds for this issue for corporate customers.
Consumers
This support page provides information for impacted consumers.
We are investigating how the incorrect detection made it into our DAT files and will take measures to prevent this from reoccurring.
We sincerely apologize for the inconvenience this has caused our customers and will update the Security Insights blog posting more details as they become available.
For further assistance please, go to www.mcafee.com/us/about/contact and click the country you are from to reach the appropriate McAfee Support contact details.
Regards,
Dave DeWalt
President and CEO
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Aparte de las continuadas noticias en el blog de ayer, 21-4-2010, en el que ya se indicó la solución, recordamos que en el de hoy, 22-4-2010 damos una explicacion de lo sucedido y los detalles y links e indicaciones para solucionarlo https://blog.satinfo.es/?p=3661
Por parte de McAfee el problema duró ayer 3 horas, de las 17 a las 20 horas, y en nuestro servicio técnico se ha notado un fuerte descenso de incidencias a pàrtir de las 13 horas de hoy, si bien ayer tarde y hoy mañana, la saturacion de llamadas ha hecho que todos los que contestamos al servicio hayamos tenido que recurrir al ofrecimiento de lo indicado en nuestro blog, con el que la inmensa mayoría ha podido solucionar el problema
De todas formas siempre quedarán los “ordenadores reacios” que iremos atendiendo sobre la marcha.
Gracias por su comprensión y apoyo durante el trance !
saludos
ms, 22-4-2010
NOTA: Los interesados en información sobre contrato de soporte Asistencia Tecnica de SATINFO y/o licencia de uso/actualizaciones de sus utilidades, contacten con info@satinfo.es
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